4 marca 2015

Kto chce zobaczyć jaki tort wkońcu wyszedł?

Witajcie kochane
Dopiero dzisiaj zobaczyłam że zapomniałam opublikować ostatni pos ,w którym miałam do Was pytanie czy ma ktoś jakiś fajny pomysł na tort, niestety się nie doczekałam bo nie zauważułam że wpisu najwyrazniej nie było widać na blogu ech... 
Musiałam więc poradzić sobie sama i zrobiłam dla syna tort a oto efekty mojej pracy wyszedł słoń :) tak mi się przynajmniej wydaje....



Długo szukałam dobrego przepisu na masę plastyczną do zdobienia tortów,znalazłam z dodatkiem glukozy niestety  moim talentem do pieczenia tortów nic z tego nie wyszło ,więc musiałam skorzystać z swojego starego przepisu BEZ GLUKOZY jeżeli ktoś mia by ochotę skorzystać to tu macie przepis.

0,5 kg cukru pudru
0,5 kostki masła (lub margaryny)
1szkl. wody 
25 dag mąki

Do garnka wkładamy masło i wlewamy wodę,czekamy aż się zagotuje i dosypujemy mąkę . Chwilę prażymy ,następnie czekamy aż masa wystygnie (nie możemy dodać  cukru pudru do jeszcze ciepłej masy ponieważ się nam rozpuści) po ostygnięciu dodajemy cukier barwnik spożywczy i zagniatamy. Masa jest bardzo elastyczna i mięciutka jak plastelina więc bez problemu możemy z niem formować .