27 grudnia 2014

Noi wyszedł klops :)

Witajcie kochani jak tam po świętach wypoczęci czy zmęczeni? ja powiem szczerze że mam już trochę dosyć świątecznego jedzenia .
Byle do sylwestra... :) dzisiaj przychodzę do Was z wpisem kulinarnym a dokładnie klopsem z szynkowara 





Składniki:
500g mięsa mielonego (ja zrobiłam z wieprzowego ale równie dobrze może być drobiowe)
łyżeczka przyprawy Rozkoszna
łyżeczka żelatyny
2 ugotowane jajka na twardo

Przygotowanie:
Do przygotowania potrzebny nam będzie oczywiście szynkowar



Mięso doprawiamy przyprawą dodajemy żelatynę, połowę mięsa wkładamy do szynkowara ,następnie układamy na środku ugotowanie jajka i przygrywamy drugą połową mięsa.
Po przygotowaniu wkładamy do lodówki ,ja trzymałam całą noc ,następnego dnia wkładamy szynkowar do większego garnka nalewamy wody do rantu szynkowara i zagotowujemy wodę tak aby osiągnęła 80 stopni temperaturę mierzymy termometrem



 i gotujemy przez 1,5h do tym czasie wyciągamy szynkowar i chłodzimy pod zimną wodą aby obniżyć  temperaturę następnie wstawiamy do lodówki na parę godzin aby mięso się zsiadło.


Zapraszam Was, na stronę Tradismak gdzie możecie kupić taki szynkowar,za pomocą niego możecie stworzyć przepyne domowe wędliny .