6 września 2014

Pyszna domowa mielonka z szynkowara od Tradismak

Witam Was moje drogie :)
Dzisiaj będzie mowa o mielonce ,ale nie takiej zwykłej bo domowej,pysznej a zarazem zdrowej.
Może na samym początku zacznę od tego że od dłuższego czasu zastanawiałam się nad kupnem szynkowara, ponieważ na wielu blogach widziałam przeróżne domowe wędlinki z szynkowaru w roli głównej. Ułatwiła mi to zadanie firma Tradismak  która zajmuje się sprzedażą sprzętu do wyrobów domowych. Dzięki uprzejmości Pana Konrada otrzymałam do przetestowania szynkowar Singiel o pojemności 900 g wraz z termometrem do mierzenia temperatury .




szynkowar po rozłożeniu wygląda tak




Odrazu na drugiego dzień po otrzymaniu szybkowara postanowiłam go przetestować , nie mogłam się zdecydować co najpierw co najpierw dobrego przyrzadzić ,ale postanowiłam na pierwszy rzut zrobić mielonkę. Moje dzieci bardzo ją lubią a te sklepowe do najzdrowszych na pewno nie należą. Ja korzystałam z Tego przepisu.

Do przygotowania potrzebujemy:

szynka wieprzowa 60dag (ja dodałam 80dag )
udziec wołowy - 20 dag (ja nie dodałam)
czosnek - 4 ząbki
 (ja dałam łyżeczkę granulowanego )
sól peklowa - 2 łyżeczki i troszkę
żelatyna spożywcza - 3 łyżeczki
przyprawa Szeherezada - 2 łyżeczki

Jak widzicie wyżej ja nie dodałam udźca wołowego zamiast tego dałam 80 dag szynki wieprzowej.

Przygotowanie:

Mięso mielimy dodajemy przyprawy i czosnek,dodajemy do masy sól peklową,i suchą żelatynę. Wyrabiamy wszystko na gładką masę i przekładamy do szynkowaru,przykładamy praskę i dociskamy sprężyną,odkładamy szynkowar do lodówki na 24 godziny ja włożyłam na całą noc.
Po tym czasie wyciągamy szynkowar z lodówki i wkładamy do garnka zalewając go wodą po rant szynkowaru.


Podgrzewamy wodę w garnku do temperatury 75-80 stopni Celsjusza temperaturę mierzymy termometrem








który znajduje się w zestawie, mielonkę parzymy  1,5 godziny pilnując aby temperatura wody nam nie spadła. 
Po upłynięciu wyjmujemy szynkowar z garnka i chłodzimy w zimnej wodzie po wystudzeniu wkładamy szynkowar do lodówki na 12 godzin aby szynka się zsiadła, ja niestety wytrzymałam tylko 5 i musiałam spróbować :)







Ufff ale się rozpisałam mam nadzieję że chociaż trochę Was zaciekawiłam ,po mojej mielonce nie ma już ślady ale przygotowuję się do innych specjałów którymi z Wami na pewno się podzielę ,zapraszam Was również na stronę Tradismak .


                   http://biedronka.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-biedronka-08-09-2014,8629/1/

Na koniec chciałabym Was przeprosić że mało mnie tu ostatnio widać ale jak wiecie mój syn poszedł do zerówki chodził 3 dni i już jest chory a do tego zaraził także siostrę wię mam wesoło... a co się okazało? to nie żadne z dzieci było chore tylko wychowawczyni...