18 kwietnia 2014

Babeczki wielkanocne

Dzisiaj przychodzę do was moje drogie z przepisem na babeczki wielkanocne, ale też  nadają się na zwykły dzień:)
Takie smakołyki wczoraj  upiekłam:)

Składniki: 
( porcja od 12-14 porcji babeczek )

200 gram zimnego masła
300 gram mąki krupczatki
4 żółtka 
100g cukru pudru
szczypta soli
1/2 laski wanilii ( ja nie dodawałam)
budyń ( ja dodałam czekoladowy )

Wykonanie:

Mąkę przesiać na stolnicę. Dodać masło i posiekać nożem na drobne kawałeczki. Dodać cukier puder i żółtka. Wszystko razem szybko zagnieść na jednolite ciasto ( chodzi o to, by masło miało jak najkrótszy kontakt z ciepłymi dłońmi ). Zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce około 30 minut.


 W tym czasie ugotować budyń, zgodnie z przepisem na opakowaniu. Polecam do gotującego mleka dodać dodatkowo ziarenka z 1/2 laseczki wanilii. Budyń wystudzić.
Ciasto wyjąć z lodówki. Stolnicę oprószyć mąką. Rozwałkować ciasto na grubość ok. 1 cm. Wylepiać nim posmarowane masłem babeczki.


 Babeczki napełnić budyniem, zostawiając nieco miejsca od brzegu. Każdą babeczkę przykryć ciastem (najłatwiej "przykrywki" wyciąć foremką na babeczki). Ciasto nakłuć widelcem.




 Piec w nagrzanym piekarniku, w temperaturze 180C do zezłocenia. Około 25 minut. Lekko wystudzić i oprószyć cukrem pudrem.
A tak wyglądają po upieczeniu u nas niestety wszystkie zjedzone została tylko jedna do święconki :)
źródło przepisu  Tu


Smacznego